#VIDEO #Mentorlar #Girişimciler #TED
Simon Sinek, “Altın Çember” adını verdiği basit bir fikir ile bazı liderlerin ve şirketlerin diğerlerinden daha başarılı olmasının nedenlerini anlatıyor: İnsanlar “ne” yaptığınızı değil, “neden” yaptığınızı satın alırlar. İlham veren liderler ve organizasyonlar, yaptıklarını “neden” yaptıklarını belirterek iletişim kurarlar.
Video ve sizin için hazırladığımız özet bilgiler :
Türkçe altyazıyı videonun sağ altındaki menüden açabilirsiniz.
Video, liderlik ve ilham konusunu “Altın Çember” kavramı üzerinden açıklıyor:
“Neden, Nasıl ve Ne?” Simon Sinek’e göre, tüm büyük liderler ve ilham verici organizasyonlar, bu üç soruyu tersine çevirerek yanıtlarlar: Ne yaptıklarını değil, neden yaptıklarını vurgularlar. Çoğu insan veya kuruluş “ne” yaptıklarını ve “nasıl” yaptıklarını bilir, ancak çok azı “neden” yaptığını bilir.
Sinek, Apple, Martin Luther King ve Wright kardeşler gibi örneklerle, bu liderlerin ve organizasyonların diğerlerinden farklı olarak “neden”le başladıklarını ve bu nedenle başarılı olduklarını anlatır.
Mentora Mesaj
Mentor olarak, liderlere ve girişimcilere “neden” sorusunun önemini vurgulayın.
İnsanları motive eden ve sürdürülebilir bir başarı sağlayan liderlik, sadece ne yapıldığını değil, neden yapıldığını net bir şekilde ifade etmeye dayanır.
Mentinize, yaptıkları işlerin altında yatan amacı netleştirmeleri için rehberlik edin.
Girişimciye Mesaj
Bir girişimci olarak, ürünleriniz veya hizmetlerinizin teknik özelliklerinden ziyade, neden yaptığınızın altını çizin.
İnsanlar, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi “neden” yaptığınızı anlamalıdır. Bu yaklaşım, müşterilerinizin ve çalışanlarınızın size olan bağlılığını artırır ve daha güçlü bir marka yaratmanıza yardımcı olur.
“Altın Çember” modeline göre, ilham veren liderler ve organizasyonlar, mesajlarını ve değerlerini en içten dışa doğru (neden, nasıl, ne) aktarırlar.
Bu da insanların duygusal beyinlerine, yani karar verme ve davranış kontrolüyle ilgili bölgeye hitap eder. Böylece insanlar, sadece rasyonel düşünceyle değil, aynı zamanda duygusal bir bağ ile hareket ederler.
Sinek, Wright kardeşlerin uçuşun sırlarını çözmesindeki başarıyı, onların para ve ünden ziyade bir amaca olan bağlılıklarına bağlar.
Ayrıca, “yeniliklerin yayılma yasası”nı ele alarak, erken benimseyenlerin neden önemli olduğunu ve kitle pazarında kabul görmenin ancak bir dönüm noktasına ulaşıldığında gerçekleşebileceğini açıklar.
Sinek, liderlerin ve girişimcilerin “neden” ile başlamaları gerektiğini ve böylece kendileriyle aynı inançları paylaşan insanları çekeceklerini savunur.
Derleyen
Serkan Kağan Çelik
Liderlik ettiğiniz veya üzerinde çalıştığınız projelerde, insanların “NEDEN?” sizinle birlikte bir yola çıkmak isteyecekleri konusunda net misiniz?
Yorum olarak cevaplayabilir, WhatsApp mesajı gönderebilir veya sayfanın en altındaki Hızlı İletişim formundan bize ulaşabilirsiniz.
Bir yanıt yazın